محصول چیست. هر خلقی که صورت میگیره. هر مخلوقی که توسط خالق یا خدا یا #خلاقیت انسان یا انسان ها یا تیم ها تولید میشه. از فکر ایده شعر نوشته حرف عکس یا هر اثر هنری... هر چیزی که تولید میشه. هر اختراعی که صورت میگیره. هر چیز سودمند پیدا میشه یا ساخته میشه. هر چیز بافایده که کشف بشه. البته به نظرم مهم نیست به چه چیزی میگن محصول. مهم تر از اون دو تا چیزه. ۱- فلسفه تولید محصول خوب. اینکه در چه شرایطی با چه آدمایی در چه پروسه استانداردی ضمانت تولید محصول خوب اتفاق میافته. این مهمه. ۲- چیزی که مهمه اینه که روش تحقیق ما برای فهم و درک محصول و شناخت مشتری است که مهمه. شامل تحقیق و توسعه روی مشتریان و روی بازار و آینده بازار و بازارسازی و روی تک تک زوایای مهم محصول مثل قیمت نحوه معرفی پروموشن و جامعه هدف و سگمنت تارگت پوزیشن و نحوه ارتباط تیم محصول با تیم مارکتینگ و استراتژیست های سازمان مهمه. از طرف دیگه معماری های مختلف محصول که ساخته میشه چه تاثیری در کوتاه مدت و بلند مدت روی محصول ما و مشتری ما و بازار ما و آینده ما داره. اگر محصول ما رقیب داره باید رقبا خوب شناخته بشوند و مهمه که یک سی آر ام قوی داشته باشیم و مهمه که #سبد_پروژه های ما مکمل هستند یا خیر. هم افزا هستند یا خیر.